با پیداش نگرانی بابت سرمایه گذار و ... بر روی استارتاپ خود نداشته باشید.

مرجعی معتبر برای تبدیل ایده ها به یک کسب و کار واقعی و ... می باشد.

با پیداش نگرانی بابت سرمایه گذار و ... بر روی استارتاپ خود نداشته باشید.

مرجعی معتبر برای تبدیل ایده ها به یک کسب و کار واقعی و ... می باشد.

۹ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در تعیین kpi استارتاپ سود مهمتر است یا رشد استارتاپ ؟
صاحب ایده در تعیین kpi چیست برای استارتاپ ها باید در نظر داشت که سود آوری برای یک استارتاپ شاید تا چند سال اول فعالیت هم، تعیین شاخص اشتباهی هست! حتی استارتاپ های بزرگ نیز تا چند سال اول فعالیت به دنبال رشد هستند تا سود. از این دست مثال ها در استارتاپ های حوزه فناوری اطلاعات شاید بی شمار بتوانیم داشته باشیم که مهمترین آنها در ایران دیجی کالا است.

لزوم تشریح شاخص های کلیدی عملکرد برای واحد های مختلف استارتاپ ها
Kpi بر اساس مرحله ای که بیزینس در آن قرار دارد، تعیین می شود. هر کسب و کاری برای داشتن نظم و مدیریت درست در حوزه های مختلف و بخش های خود، نیازمند kpi های مختص به همان بخش است. ضرورت انجام شاخص های kpi برای تمام واحد ها از این جهت است که استارتاپ طبق مسیر اصلی و برنامه ریزی شده رشد داشته باشد و عملکرد تمام بخش های یک بیزنیس در این رشد بسیار موثر است. kpi ها در هر مرحله که کسب وکار یا استارتاپ در آن قرار دارد، متفاوت است و با توجه به نیاز ها و اهداف آن مرحله از رشد استارتاپ، تعریف می شوند.

به دنبال یک شتاب دهنده خوب هستید؟

استارتاپ جیست؟

برای کسب اطلاعات در خصوص اکسلریتور چیست و ... کافیه یه سر به پیدایش بزنین.

کلیک در اینجا

  • peydayesh peydayesh
  • ۰
  • ۰

اقدامات لازم برای بهبود وضعیت استارتاپ ها در ایران
طبق بررسی پیدایش، مواردی که در ادامه ذکر خواهیم کرد انجام آن ها برای افزایش راندمان و بهبود وضعیت اکوسیستم استارت آپ ها در ایران ضروری است؛

۱. تشویق و ترغیب کمپانی ها و شرکت ها برای افزوده شدن به گروه شتابدهنده استارتاپ ها

۲. ایجاد فضاها و واحد های حمایتی در مکان هایی مانند دانشگاها و اهدای بسته های تشویقی و حمایتی به دانشجو های خلاق و کارآفرین

۳. برطرف کردن برخی موانع و  قوانین سختگیرانه برای راه اندازی استارتاپ ها

۴. حمایت دولت از استارتاپ ها برای برنامه های افزایش اشتغال

۵. ایجاد زمینه ای برای دسترسی استارتاپ ها به حوزه بازار های مالی و سرمایه گذاری

و…

از کجا جذب سرمایه گذار خوب کنیم؟

مشکلاتی که نیاز به ایده دارند چه هستند ؟

کسب اطلاعات در خصوص ایده ها چطور به وجود می آیند با پیدایش

کلیک در اینجا برای خواندن ادامه

  • peydayesh peydayesh
  • ۰
  • ۰

موافقین و مخالفین ورود استارتاپ به بازار بورس چه می گویند؛
به اعتقاد مخالفین، استارتاپ ها براساس احتمالات و سنجه هایی که فقط پیش بینی شده اند اداره می شوند، در صورتی که سنجه های ورود به بورس اطلاعات و گزارشات مالی و اخر سال  است، این عمل با استارتاپ ها مغایرت دارد. در دنیا نیز استارتاپ های بزرگ نمی توانند به راحتی وارد بورس شوند مگر وقتی که به جایگاه و گزارشات عدد و ارقام قابل قبول و عینی برسند. پس ورود استارتاپ ها به بورس کاری پر ریسک و پر خطر است.اما به اعتقاد موافقین با ورود استارتاپ ها به بازار بورس، سرمایه گذار ها با این چشم انداز که می توانند سرمایه خود را به نقدینگی تبدیل کنند و دوباره وارد سرمایه گذاری استارتاپی کنند، بیشتر جذب سرمایه گذاری در استارتاپ ها و رشد آن ها می شوند.

استارتاپ نمونه داشتن رویاست؟

میدونین پیدایش بهترین راهنمایی هارو در این خصوص میکنه؟

ورود استارتاپ در بورس فرصته یا تهدید؟

منبع

  • peydayesh peydayesh
  • ۰
  • ۰

نکته طلایی که می تواند شما را در لیست استارتاپ های موفق دنیا ثبت نماید

۳. نسبت عملکرد استارتاپ خود و بازخورد کاربران محصولتان، واقع بین باشید.
اگر شما خودتان را فریب بدهید و به خودتان تلقین کنید که کاربران استارتاپ، محصول شما را دوست دارند، بنابراین آن ها به خودشان زحمت نمی دهند تا استارتاپ شما را به کسی معرفی کنند و یا حتی در برخی موارد ممکن است بدگویی نیز کنند؛ که این فاجعه است!
در این زمان مهم ترین چیز این است که راه استارتاپ های موفق را در پیش نگرفته اید و باید تغییر رویه بدهید و این تغییرات ممکن است در خود محصول استارتاپ و یا نحوه ارائه آن ایجاد بشود.
ما استارتاپ های بسیار زیادی را داریم که فکر می کردند می توانند از این مرحله عبور کنند و آن را نادیده بگیرند اما با ساده عبور کردن از این موضوع مهم، به راحتی استارتاپشان را به لیست گورستان استارتاپ ها اضافه کرده اند.
برای همه استارتاپ ها خیلی بهتر است که یک استارتاپ با تعداد کاربران کمی که به آن علاقه مند و متعهد هستند داشته باشند تا یک استارتاپی که کاربران بیشتری برای محصولش دارد اما آن ها رضایت کافی ندارند.
اگرچه ممکن است در هر دو حالت برآیند نهایی و سود ما یکسان باشند اما اگر می خواهید در زمره استارتاپ های موفق دنیا نام و نشانی از خود باقی بگذارید، خیلی ساده تر و بهتر است که بر کاربران تعداد کم که رضایت خیلی بالایی دارند تمرکز کنید. این کار به شما کمک می کند تا بعد از مدتی تعداد کاربران وفادار و راضی شما افزایش پیدا نماید، در این صورت شما تعداد زیادی کاربر با رضایت بالا دارید که شما را به دیگران معرفی می کنند و این می تواند نقطه آغاز موفقیت شما باشد.

۴. اولویت قرار دادن امور مالی
یکی از کارهایی که استارتاپ ها برای موفق شدن باید درنظر بگیرند، مدیریت هزینه های استارتاپ و راه اندازی کانال های مارکتینگ برای افزایش درآمد استارتاپ ها است. استارتاپ ها باید به متناسب بودن مقادیر هزینه ها و درآمد هایشان( چه با جذب سرمایه، چه با عدم جذب سرمایه) توجه ویژه ای داشته یاشند. در واقع نباید اینطور باشند که بدون توجه به مدیریت حوزه های مالی خود، صرفا در رشد و توسعه استارتاپ تمرکز کنند. در این صورت به جای بعد از مدتی به جای رشد، استارتاپ با زیان های مالی زیادی روبه رو می شوند و در مواردی دیده شده حتی با جذب سرمایه نیز نمی توان زیان ها را برطرف کرد. به طور کلی اولویت قرار دادن حوزه های مالی استارتاپ، از مهم ترین راز های پیروزی استارتاپ های موفق است و توجه ویژه ای به آن دارند.

راه اندازی استارتاپ نمونه 

سریتامد چطور استارتاپیه؟

سرمایه گذاری روی استارتاپ با پیدایش

کلیک در اینجا برای خواندن ادامه

  • peydayesh peydayesh
  • ۰
  • ۰

آیا صرفا داشتن یک ایده برای راه اندازی استارتاپ کافی است؟
استارتاپ ها علاوه بر داشتن ایده ای که خلاقانه و نوآورانه باشد، نیازمند برخی موارد مانند وجود فاندر هایی برای رسیدگی تمام وقت به امور استارتاپ و نیازمند شتابدهنده ها برای کمک گرفتن از تجربه های آن ها در جهت افزایش سرعت رشد استارتاپ ها برای رسیدن به موفقیت هستند. همچنین استارتاپ ها به تیم هایی نیاز دارند تا بخش مختلف کسب و کار مانند حوزه های مارکتینگ ، فنی و…  را اداره کنند و با همکاری هم به رشد ایده کمک کنند. در کنار این موارد استارتاپ ها به سرمایه برای ادامه مسیر خود نیاز دارند. این جذب سرمایه می تواند به صورت Bootstrap، جذب از شتابدهنده ها و سرمایه گذار ها باشد. به طور کلی یک ایده بدون داشتن برنامه و بوم کسب و کار نمی تواند موفق و اجرایی شود و صرفا داشتن یک ایده عامل موفقیت قطعی یک استارتاپ نیست.

داشتن یک استارتاپ موفق رویاست؟

مشکلاتی که نیاز به ایده دارند چه هستند؟

برای کسب اطلاعات در خصوص شتابدهنده و ... پیدایش یکی از بهترین گزینه هاست.

خواندن ادامه این مطلب 

  • peydayesh peydayesh
  • ۰
  • ۰

برای دنبال کردن اخبار استارتاپ از کجا باید شروع کنیم؟
کسانی که تعریف استارتاپ نوپا را در یک منطقه ای آغاز می کنند، در واقع یک فرهنگ یا ذهینیت جدید از ایده ها را برای حل نقاط بحرانی موجود به وجود می آورند.
اگر چه قوانین سخت و سریع در تعریف استارتاپ وجود ندارد، زیرا درآمد، سود و تعداد اشتغال ایجاد شده به شدت بین شرکت ها و صنایع تغییر می کنند، اما همیشه سعی شده است که فضا هایی را برای کارآفرینان و کارمندان در جهت تعریف استارتاپ ها مشخص شود تا در ادامه مسیر با مشکلات کمتری رو به رو بشوند.
هدف بنیان گذاران از تعریف استارتاپشان، باید چیزی باشد که کاربران آن را دوست داشته باشند. اگر آنان این را در نظر گرفته و در تمامی مراحل این کار را انجام بدهند، آن وقت به راحتی می توانند افراد بیشتری را جذب استارتاپشان کند.
همه استارتاپ های موفق در ابتدا با یک محصول یا خدمت آغاز شده اند که کاربران آن را دوست داشته اند و به دیگران نیز پیشنهاد کرده اند، با مطالعه اخبار استارتاپ نیز میتوانیم با تعداد بیشتری از گذشته و حال استارتاپ ها آشنا شویم.
بنابراین برای راه اندازی یک استارتاپ در مرحله اول باید نیاز و آسودگی مصرف کنندگان در نظر گرفته شود و تمام برنامه ریزی ها بر این قاعده استوار گردد. اما اگر برخلاف آنچه در پیدایش گفته شد سلیقه مصرف کنندگان نادیده گرفته شود و می توان گفت آن استارتاپ به زودی با شکست مواجه می شود .

چطور می توان استارتاپ معروف داشت؟

به دنبال اطلاعات مفید در خصوص شتابدهنده و ... هستید؟

چرا برای کسب اطلاعات در خصوص مشکلاتی که نیاز به ایده دارند و ... سری به سایت پیدایش نمی زنید؟

منبع این مطلب از پیدایش

  • peydayesh peydayesh
  • ۰
  • ۰

تجاری سازی بهترین ایده های استارتاپی چیست؟
به فرآیند تبدیل یک ایده به محصول یا خدمات جدید (یا محصول قبلی با تغییرات اندک) در بازار، تجاری سازی ایده می گویند. در پاره ای موارد افراد تجاری سازی ایده را با تولید یا فروش اشتباه می گیرند اما فرآیند تجاری سازی ایده دارای روند خاصی می باشد که باید مرحله به مرحله محقق شود و هر مرحله پیش نیاز مرحله بعدی می باشد.

داشتن استارت آپ موفق رویاست؟

پیدایش چطور وب سایتیه؟

اکسلریتور چیست؟

کلیک در اینجا برای خواندن ادامه مطلب 

  • peydayesh peydayesh
  • ۰
  • ۰

تاثیر قیمت دلار امروز بر روی زیرساخت ارائه خدمات :
تمام شرکت های نرم افزاری اعم از استارتاپ و .. نیاز به زیر ساخت به منظور ارائه خدمات دارند، خرید لیسانس نرم افزار ها، خرید سرور و زیر ساخت سخت افزاری که مستقیم با قیمت دلار امروز قیمت گذاری می شود به کنار حتی خیلی از خدماتی که داخل کشور نیز ارائه می گردد مشمول نوسانان و البته افزایش نرخ ارز شده و حتی فروش را برای شرکت های قدیمی حوزه نرم افزار نیز سخت کرده چه برسد به شرکت هایی که به تازگی می خواهند خدمات خود را ارائه دهند.

اگر بخواهید از سرور ضعیف تر یا نرم افزار کرک شده استفاده کنید، پذیرفتید خدمات با کیفیت پایین ارائه دهید و شاید همین مورد سنگ بنای نابودی پروژه و شرکت شود و اما اگر بخواهید سرویس خوب پیشرفت کند و نرم افزارا های دارای لیسانس را تهیه کنید پذیرفتید که شاید سود دهی شرکت را مدت ها عقب بیندازید و حتی بیم ورشکستگی را داشته باشید.

رونق استارتاپ ها با کمک پیدایش

ایده خوب چه ایده ایه؟

ایده ها چطور به وجود می آیند؟ با وب سایت پیدایش 

منبع این مطلب 

  • peydayesh peydayesh
  • ۰
  • ۰

در رویداد استارتاپ ویکند چه اتفاقاتی می افتد؟
در اینجا می خواهم یک گزارش استارتاپ ویکند روان و به زبان ساده از یک رویداد استارتاپ ویکندی برای شما ارائه دهم تا اگر هنوز موفق نشده اید در این رویداد حاضر شوید با کلیات موضوع آشنا گردید و تا حدودی بدانید قرار است در این رویداد چه اتفاقی رقم بخورد.بطور عمومی استارتاپ ویکند (در ایران) از عصر روز چهارشنبه آغاز می گردد و در جمعه شب به پایان می رسد. جهت برگزاری این رویداد بهتر است یک پیش رویداد برگزار شود و علاقه مندان با موضوعیت رویداد، نحوه ارائه ایده، برنامه رویداد و … تا حدودی آشنا شوند.شما جهت ثبت نام داوطلبان در این برنامه می توانید در سایت ایوند یک رویداد (رایگان یا همراه با هزینه) تعریف نمایید و از داوطلبان رویداد ثبت نام به عمل آوری

روز اول
در روز اول و پس از حضور در رویداد کارت خود را تحویل خواهید گرفت، تسهیلگر رویداد فرایند ۵۴ ساعته حضور شما در رویداد را بازگو خواهد کرد، منتور های رویداد را به شما معرفی می کند و سپس از شما می خواهد ایده های خود را در شصت ثانیه برای حضار ارائه نمایید.عموما اگر پیش رویداد در خصوص ایده پردازی برگزار شده باشد شاید به تعداد دو سوم جمعیت ایده شکل بگیرد و اگر شرکت کنندگان هیچ ذهنیتی نداشته باشند احتمالا باید منتظر حداکثر تعداد یک سوم جمعیت برای ارائه ایده باشید.شما باید در زمان ارائه ایده ها خیلی خوب به آنها گوش کنید و موارد دلخواه را انتخاب کنید و در کاغذ رای ثبت نمایید. سپس رای گیری در خصوص ایده ها انجام می گردد و صاحبان ایده مشغول جمع کردن تیم خود می شوند.صاحبان ایده باید بتوانند برای تیم خود از همه تخصص ها، کارشناس جذب کنند، مثلا برنامه نویس، بازاریاب، فروش، گرافیست و…. لازم به توضیح هست که چه برای جذب نیرو و چه برای جذب رای صاحبان ایده آزادند که تبلیغات انجام دهند.

روز دوم
در ابتدای روز دوم بوم کسب و کار به کاربران توسط یکی از منتور ها آموزش داده می شود و سپس تیم ها موظف هستند این بوم را با کمک و گرفتن مشاوره از منتور ها تکمیل نمایند. پر واضح است عدم تکمیل این بوم باعث می شود ایده ناقص بماند و خوب و درست به آن پرداخته نشود، به نوعی شاید بتوان عنوان کرد که تکمیل این بوم پیش نیاز مراحل بعدی کار است.

در میانه روز دوم، کارگاه اعتبار سنجی ایده برگزار می شود، در این کارگاه به شرکت کنندگان توضیح داده می شود که چگونه یک ایده بد یا ایده ای که مردم به آن نیاز ندارند باعث شکست بیش از ۵۰% استارتاپ ها می شود. در این مرحله از تیم ها خواسته می شود که چند نفر را برای مصاحبه حضوری و تکمیل داده ها به میان کاربرانی که قرار است از محصول و خدمات استفاده کنند، بفرستند و با آنها یک مصاحبه درست داشته باشند و اعتبار سنجی ایده را بصورت کامل انجام دهند.در عصر روز دوم نیز، کارگاه MVP برگزار می شود و در آن به بحث نمونه اولیه از محصول یا خدمت که می تواند ارزش اصلی آن را ارائه نماید، می پردازند. بدیهی است که mvp نیز نیاز به تست و اعتبار سنجی دارد و باید بررسی کرد بازخورد آن توسط کاربران چگونه است.

روز سوم
در صبح روز پایانی رویداد، کارگاه ارائه به سرمایه گذار یا بصورت ساده تر ارائه استارتاپ برگزار می شود که در آن به مباحث مختلف مانند نحوه صحبت کردن، چیدمان پاورپوینت، آمار ها و … اشاره می شود. منتور های استارتاپ ویکند در تمام رویداد سعی می کنند همراه تیم ها باشند و بار ها و بارها با آن ها به جلسه بحث و آموزش بپردازند تا بتوانند مسیر تیم ها و ایده ها را به سمت درست سوق دهند.در ظهر روز سوم از تیم ها خواسته می شود که یک ارائه آزمایشی داشته باشند تا در آن اشکالات کار به آن ها گفته شود تا درارائه پایانی دچار مشکل و استرس نگردند.در پایان روز سوم هر تیم فرصت دارد در ۵ دقیقه ایده و MVP خود را به داوران ارائه نماید و به سوالات داوران در ۳ دقیقه پاسخ دهد. با رای داوران سه تیم اول رویداد انتخاب خواهند شد و به آنها جوایزی پرداخت می گردد.

شتاب دهنده خوب چه شتابدهنده ایه؟

پیدایش میتونه نقش مهمی در رونق یک کسب و کار داشته باشه؟

ایده چیست و چگونه به وجود می آید؟

خواندن ادامه این مطلب 

 

  • peydayesh peydayesh