با پیداش نگرانی بابت سرمایه گذار و ... بر روی استارتاپ خود نداشته باشید.

مرجعی معتبر برای تبدیل ایده ها به یک کسب و کار واقعی و ... می باشد.

با پیداش نگرانی بابت سرمایه گذار و ... بر روی استارتاپ خود نداشته باشید.

مرجعی معتبر برای تبدیل ایده ها به یک کسب و کار واقعی و ... می باشد.

۶ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 استارتاپ چیست؟استارتاپ ها نوعی از کسب و کار ها هستند که طبق تعریف پیدایش، استارت آپ ،کسب و کاری مقیاس پذیر است که با خلق ایده ای در جهت رفع نیازی از افراد جامعه راه اندازی می شود. امروزه این نوع کسب و کار ها طرفدار زیادی دارند و هر فردی که ایده های ناب داشته باشد می تواند با راه اندازی یک استارتاپ کسب و کار خود را داشته باشد.

کسب و کار سنتی چیست؟

در این نوع از کسب و کار ها، کالا ها به صورت دستی و حضوری یا اصطلاحا فیس تو فیس مبادله می شود و فروشنده با خریدار تعامل مستقیم دارد. در واقع بسیاری از ما روزانه با چندین کسب و کار سنتی سر و کار داریم و نیاز های خود را براورده می کنیم.

راه اندازی استارتاپ چه برتری و مزیتی نسبت به کسب و کار سنتی دارد؟

– استارتاپ ها تفاوت عمده ای که نسبت به کسب و کارهای رایج دارند در خلاقیت و نوآوری خلاصه می شود که روح اصلی استارتاپ ها را در برمی گیرد و آن ها در مراحل جدی به دنبال شتابدهنده ها نیز می روند. کسب و کارها با هدف بوجود آوردن یک درآمد کم ولی قابل اطمینان که ریسک و خطر پذیری کمتری دارد شکل می گیرند این کسب و کار ها با توجه به نمونه های فراوانی که موجود هست طرح بیزینس خود را پایه گذاری می کنند.

– در استارتاپ ها هدف تنها در کسب درآمد و پول خلاصه نمی شود بلکه استارتاپ ها عمدتا با هدف راه کار های خلاقانه به دنبال رفع یک مشکل یا ساده تر کردن یک مسئله پایه گذاری می شوند که مسلما اگر به نتیجه ی اثربخش برسد به سود دهی برتری نسبت به کسب و کارها نیز خواهد رسید. بنابراین استارتاپ ها باید یک ایده جدید داشته باشند یا نمونه ای بهتر از مدل های مشابه قبلی را ارائه کنند.

استارت آپ ها به طور ایده آل گرایانه ای به دنبال تغییر هستند و می خواهند تحولی را به دنبال ایده و نوآوری خود وجود بیاورد. ولی در کنار همه این ها استارتاپ ها در ذات خود ریسک پذیری بالایی دارند زیرا ممکن است نتوان با این محصول یا خدمت جدیدی که ارائه شده مشتری ها را به سمت استارتاپ بوجود آمده جذب کرد.

– کسب و کارهای رایج معمولا با ضریب اطمینان بالایی شکل می گیرند به طوری که بعد از مدت زمان تقریبا پیش بینی شده و کوتاهی به سود دهی می رسند ولی بحث استارتاپ ها در این زمینه کاملا متفاوت است. زیرا تا عملی شدن ایده استارتاپ و تجاری کردن آن زمان و هزینه و ریسک بالایی لازم است و ممکن است تا مدت ها درآمد حاصل از آن اندک یا حتی صفر باشد ولی بعد از رسیدن به مرحله تجاری و جذب مخاطبان به این دلیل که ایده و راه حل جدیدی را به همراه خود دارد می تواند با سرعت زیادی رشد کند و درآمد چشمگیری را داشته باشد.

برای کسب اطلاعات در خصوص استارتاپ سریتامد و ... کافیست وارد سایت پیدایش شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب از پیدایش کافیست اینجا کلیک کنید.

  • peydayesh peydayesh
  • ۰
  • ۰

 راه های کسب درآمد را می توان در هر جایی جستجو کرد

در دنیای امروز، داشتن یک شغل خوب تنها راه و بهترین راه کسب درآمد در بین جوانان نیست. امروزه جوانان تمایل بیشتری به پرورش ایده های خود از طریق راه اندازی یک استارتاپ دارند. هر چند این روش ریسک و خطرپذیری بیشتری دارد اما می تواند بهترین راه برای ارائه فکر و ایده به جامعه باشد زیرا در یک استارتاپ تنها چهار نقش عمده وجود دارد؛ شما، سرمایه گذاران، همکاران و مشتریان شما، و موفقیت شما موجب موفقیت تیم می شود و رییسی وجود ندارد که برای شما تصمیم بگیرد. اما مسئله ای که همواره در راه اندازی در استارت آپ از اهمیت ویژه ای برخوردار است تامین سرمایه راه اندازی استارتاپ و کسب درآمد و سودهی آن هست.

شاید بتوان با تولید یک محصول منحصر به فرد، داشتن یک ایده خوب و خلاقانه برای ارائه یک سرویس ، بهبود یک شرایط خاص و یا هر ایده ای که متناسب با نیازهای مردم باشد کسب درآمد کرد اما هر چند که این پایه و اساس راه اندازی یک استارتاپ است، اما نمی تواند به تنهایی تضمینی برای تامین مالی راه اندازی یک استارتاپ باشد و در نهایت به پول نقد و آماده برای توسعه طرح کار، تحقیق و بررسی نیازهای بازار ، تولید نمونه های اولیه و تبلیغ برای جذب مشتری نیاز است. در این مرحله باید ایده یا محصول نیازسنجی شود تا بتوان اطمینان کسب کرد که مشتریانی وجود دارند تا برای آن پول پرداخت کنند و بعد از اطمینان از آن می توان برای جذب سرمایه گذار اقدام کرد زیرا هیچ سرمایه گذاری تنها به واسطه ایده جدید و جذاب سرمایه خود را به خطر نمی اندازد و ریسک سرمایه گذاری روی یک استارتاپ جدید را قبول نمی کند. 

اما هنگامی که ایده ی مورد نظر در استارتاپ رشد و توسعه پیدا کرد، برای کسب درآمد باید روی جذب مشتری بیشتر، جذب سرمایه گذار بیشتر و توسعه هرچه بیشتر کسب و کار تمرکز کرد تا بتوان هرچه بیشتر کار را گسترش داد و مخاطبان بیشتری را جذب کرد. استارتاپ ها باید قادر باشند اعتماد مشتری هارا به خود جلب کنند و با ارائه سرویس های نو و خلاقانه آن ها را مجاب کنند که بهترین انتخاب برای رفع نیازشان هستند.

راه های کسب درآمد به کمک استارتاپ ها

در این راه ابتدا باید مطمئن شد که آیا ایده یا محصول ارائه شده موجب حل یا آسان شدن یک کار می شود یا نه؟ و در نهایت باید مشتریانی را بدست آورد که برای این ایده خلاقانه یا محصول جدید هزینه کنند، با پیدا کردن این مشتری ها باید در موردشان اطلاعات کسب کرد؛ در واقع شناخت مشتری و نیاز های آن برای کسب درآمد در استارتاپ امری ضروری است. زیرا می توان به کمک آن هر لحظه به بهبود و ارتقا هر چه بیشتر محصول یا ایده پرداخت تا جذابیت و راحتی بیشتری را برای مصرف کنندگان آن به همراه بیاورد. همچین باید یک جامعه آماری درستی از تعداد افرادی که احتمال مشتری شدن را دارند جمع آوری کرد و به کمک آن امکان معرفی استارتاپ را به افراد بیشتری که به آن ایده یا محصول نیاز دارند فراهم کرد. همچنین زمانی که جامعه آماری مشتریان بیشتر باشد احتمال موفقیت بیشتری برای جذب یک سرمایه گذار و سرمایه گذاری بر روی آن وجود دارد، استارتاپ هایی که جامعه آماری کوچکتری را هدف قرار می دهند در سوددهی و متقاعدکردن سرمایه گذار با مشکلات بیشتری روبرو می شوند.

انتخاب یک نام تجاری یا برندسازی می تواند تاثیر زیادی در ذهن مخاطب ایجاد کند و از این طریق به جذب مشتری و کسب درآمد کمک کند. زیرا داشتن برند به کار استارتاپ شما می تواند شخصیت ببخشد با طراحی لوگوی مناسب و حتی رنگ آن می توانید در ذهن مخاطب این را ایجاد کنید که با چه نوع شرکتی روبرو هست. برای جذب مشتریان بیشتر اولین قدم بازاریابی است که در موفقیت یک استارتاپ نقش اساسی دارد، امروزه با حضور اینترنت و دسترسی به اطلاعات، قدرت بیشتر به سمت مشتریان جابجا شده و هر استارتاپ تلاش می کند تا هرچه بیشتر نظر مشتریان را به محصول خود معطوف کند و با پیشنهاد های بهتر در بازار رقابتی مشتریان را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین در بازاریابی باید با تعادل برقرار کردن در دو سوی بازار، پیروز میدان شد که هم ارائه دهنده محصول نسبت به وقت و هزینه ای که صرف کرده سود ببرد و هم مشتری بتواند به کمک این ایده سود کند یا مشکلش حل شود.

برای خواندن ادامه این مطلب از پیدایش کافیست اینجا کلیک کنید.

  • peydayesh peydayesh
  • ۰
  • ۰

راه اندازی استارت آپ با کسب و کار اینترنتی
امروزه با رواج استفاده مردم از اینترنت، بسیاری از استارت آپ ها با راه اندازی کسب و کار اینترنتی به وجود می آیند و توانسته اند از مزایا و امکانات اینترنت در جهت کاهش هزینه ها و افزایش درآمد و سرعت در ارائه کالا یا خدمت استفاده کنند. در این مقاله پیدایش با این مورد بیشتر آشنا می شویم که چگونه کسب و کار های اینترنتی، می توانند استارت آپ را راه اندازی وتوسعه دهند و به مزایای کسب و کار های اینترنتی به خصوص کسب و کار اینترنتی رایگان می پردازیم. و به این مطلب اشاره می کنیم برای بهره مندی از این مزایا، باید برای آموزش کسب و کار اینترنتی وقت گذاشت تا بتوان استارت آپ موفقی راه اندازی و توسعه داد.
مزایای کسب و کار های اینترنتی برای استارت آپ ها
– کاهش هزینه ها
راه اندازی کسب و کار اینترنتی، هم به نفع دارنده استارت آپ است و هم به نفع مشتری؛ زیرا هر دو با حداقل هزینه ها می توانند به مقصود خود برسند. اولی می تواند با راه اندازی کسب و کار اینترنتی کسب درآمد داشته باشد و دومی هم می تواند با کمترین هزینه، به خدمت یا کالای مورد نظر خود دست یابد. برای نمونه مثالی از کسب و کار اینترنتی رایگان می زنیم. بسیاری از مردم این روزها به دنبال کسب اطلاعات و دانش هستند و یا دنبال فروش کالا یا خدمت خود. بستر رایگان اینترنت، فضایی را فراهم کرده است که هر دو بتوانند در اسرع وقت به آنچه می خواهند دست یابند از سوی دیگر کمترین هزینه ممکن را متقبل شوند. از طریق کسب و کار اینترنتی رایگان، افراد کالا یا خدمت خود را عرصه و افراد دیگری آن را خریداری می کنند. وب سایت های مختلف، که با کمترین هزینه و شاید رایگان بتوان به آن ها دسترسی یافت نمونه هایی از کسب و کار اینترنتی رایگان محسوب می شوند.

– سهولت
بسیاری از کسب و کارهایی که در بستر اینترنت شکل گرفته اند تنها با استفاده از آموزش کسب و کار های اینترنتی قابل انجام هستند. مثلا با استفاده از دانش بهره مندی از شبکه های اجتماعی، بسیاری از استارت آپ ها توانسته اند کالا یا خدمت خود را بدون آنکه هزینه ای صرف حواشی کار خود نمایند به فروش برسانند. یا با استفاده از بسترهای رایگان مانند اپلیکیشن ها و وب سایت های فروش چون دیوار، شیپور می توانند بسیاری از کسانی که در کار خرید و فروش کالا هستند به این کار اقدام نمایند. خرید و فروش از طریق این اپلیکیشن ها هم می تواند نوعی از کسب و کار اینترنتی رایگان باشد.

– شروع راحت تر
از طرفی راه اندازی کسب و کار اینترنتی، نه تنها می تواند شروع یک استارت آپ را رقم بزند، بلکه موفقیت آن را نیز تضمین نماید. بدون آنکه در ابتدای کار هزینه و سرمایه زیادی بطلبد. زیرا بیشترین مساله ای که صاحبان استارت آپ دارند، در شروع و ابتدای کار جذب سرمایه است و کسب و کارهای اینترنتی تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرده است. کسب و کارهای اینترنتی این روزها همان طور که مورد استقبال استارت آپ ها قرار گرفته اند، مورد توجه مشتریان نیز قرار دارند. تهیه کالا یا خدمتی که بتواند با قیمت کمتر و اطمینان بیشتری انجام شود مشتری را نیز ترغیب می کند تا به خرید اینترنتی روی بیاورد.

برای کسب اطلاعات در خصوص استارتاپ چیست، شتابدهنده و ... کافیست وارد سایت پیدایش شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید.

  • peydayesh peydayesh
  • ۰
  • ۰

امروزه به خصوص در نسل های جوان زیاد می شنویم که از کار های دیجیتال و عصر جدید ارتباطات و نحوه ی درآمد آن صحبت می کنند. بسیاری به طور ویژه بر روی شرکت های موفق ایرانی و خارجی مانند: دیجی کالا، اسنپ و الوپیک تحقیق می کنند و دنبال راز موفقیت آن ها هستند. همچنین افراد زیادی را می شناسیم که ایده های بسیار کارآمد و جالبی را در ذهن می پرورانند و بستری برای ارائه آن نمی شناسند. چه بسا تعداد زیادی از این ایده ها راه کاری برای کم تر کردن زمان یا هزینه در موارد مختلف باشند که در عصر تکنولوژی بتوانند اسم و رسمی برای خود به پا کنند. اما چه راهی برای عرضه ی آن وجود دارد؟ در این مقاله پیدایش با ما همراه باشید تا به بررسی کامل این موضوع بپردازیم.

تا به حال واژه ی استارتاپ به گوشتان خورده است؟
این فعالیت چه ویژگی هایی دارد و راه شروع یک استارت آپ موفق چیست؟ چیزی راجب استارتاپ ویکند شنیده اید؟ در این مقاله تلاش می کنیم به ساز و کار این حرفه و روش موفقیت در آن بپردازیم. «startup» که معادل فارسی آن شرکت نوپا است، ابتدا در زمینه ی تکنولوژی و فن آوری شکل گرفت؛ اما امروزه معنی این کلمه را عینا در حوزه ی فن آوری را در نظر نمی گیریم، زیرا به مرور زمان از شاخه های دیگر هم دست به فعالیت هایی زده اند که همین نام را گرفته است.

تاریخچه ی استارتاپ
اگر بخواهیم اولین جرقه ی پیدایش این فعالیت در ذهن مردم را بیابیم قطعا به زمان شیوع مبادله و داد و ستد می رسیم که مردم برای پرزنت یا معرفی محصولات و دست آورد های خود شروع به تبلیغ و معرفی آن می زدند. اما اگر منظور از اولین، آغاز رسمی آن باشد به سال ۱۹۱۱ می رسیم که شرکت silicon vallery اولین شرکت استفاده کننده از این ترفند بود. مهم ترین محصولی که این شرکت عرضه می کرد ibm مخفف کلمه ی international business machines بود. همچنین این شرکت در سال های بعدی فعالیتش به یکی از بزرگ ترین شرکت های حوزه ی نرم افزار تبدیل شد. همین به جهان ثابت کرد بکار گیری این روش موجب بالا رفتن بازدید و کیفیت کار می شود و یکی از اولین استارتاپ های موفق شد.
اما اگر به دنبال اصلی ترین استارتاپ های موفق آن دوره باشیم به ابر شرکت هایی نظیر اپل و گوگل می رسیم. شرکت اپل تأسیس شده توسط استیو جابز می باشد که به طور قطع تا به امروز از مراحل شکل گیری این شرکت و سختی هایی که در آغاز کار کشیده و در ادامه زمان و بال و پر گیری این شرکت رخ داده شنیده اید. همین طور شرکت گوگل که در سال ۱۹۹۷ معرفی شد و در سال ۱۹۹۸ اولین محصولات خود را به دنیا عرضه کرد از مهم ترین کمپانی های بکار گیرنده از این سیستم است. امروزه سیستم جستجوی گوگل به طور حتم کار آمد ترین و بهترین موتور جستجوی دنیاست. و اما بپردازیم به اینکه استارتاپ چیست.

استارتاپ چیست؟
اگر به دنبال تعریف دقیقی برای استارتاپ چیست باشیم، با نگاهی اجمالی به اطرافمان خواهیم دید تمامی محصولات و خدماتی که ارائه می گردد حل کننده ی مشکل یا نیازی است. پس در واقع شروع یک شرکت نوپا به همین شکل است: شخص یا گروه کارآفرین یک نیاز را در نظر می گیرند، سپس با تحقیق های میدانی و مطالعه درباره آن مشکل، راه حلی مقیاس پذیر و قابل تکرار ارائه می دهند. لازم به ذکر است که استارتاپ صرفا در زمینه های اینترنتی نیست و فعالیت های سنتی نیز دارد، هرچند در کشور ما قسمت قالب این فعالیت در حوزه ی تکنولوژی است اما در دنیا شاهد فعالیت های سنتی گسترده ای هستیم.
اریک ریس نویسنده ی کتاب خواندنیِ نوپای ناب مختصر نظری راجب این فعالیت داده است: «استارتاپ روش و فعالیتی است که برای ارائه خدمات و محصولات جدید به وجود آمده و ریسک بالایی دارد.» منظور از کلمه ی ریسک می تواند این باشد که احتمال موفقیت و شکست در این کار تقریبا برابر است و شروع نسنجیده ی یک شرکت می تواند ضررهای هنگفتی برای کارآفرینان داشته باشد. حال کمی این فعالیت را باز می کنیم تا طرز کار آن روشن تر شود:

برای دانستن شتابدهنده چیست و ... کافیست وارد سایت پیدایش شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید.

  • peydayesh peydayesh
  • ۰
  • ۰

گردشگری تهران؛ حلقه مفقوده
با توجه به این که وقتی صحبت از گردشگری به میان می آید، معمولا ذهن افراد به شهرهایی مانند شیراز، اصفهان و مانند آن معطوف می شود گردشگری تهران معمولا حوزه ای مغفول است. گردشگری در تهران می تواند جذابیت های خاص خود را برای افراد مختلف چه داخلی و چه خارجی داشته باشد.
جاذبه های گردشگری تهران هم به همین ترتیب از دید گردشگران پنهان مانده است. و به تهران به عنوان شهری که به نوعی پایتخت کشور محسوب می شود و از بعد سیاسی و اقتصادی مهم می نگرند. در حالی که جاذبه های گردشگری در تهران می تواند با استفاده از راه اندازی کسب وکار اینترنتی، وسیله ای برای جذب توریست و گردشگر از سراسر کشور و همین طور از کشورهای دور و نزدیک شود.

استارتاپ ها و گردشگری تهران
راه اندازی استارتاپ هایی در قالب کسب و کار اینترنتی که بتوانند به معرفی این جاذبه های گردشگری بپردازند و گردشگری تهران را به فعالیتی جذاب تبدیل کنند می توانند کمک شایانی به گردشگری در تهران کنند. این استارتاپ ها می توانند با گردآوری اطلاعات پیرامون جاذبه های گردشگری تهران با راه اندازی یک کسب وکار اینترنتی به رونق گردشگری در تهران کمک کنند. علاوه بر این، می توانند از راه های مختلف کسب درآمد کرده و از این کسب وکار اینترنتی بتوانند راهی برای خلق ثروت بیابند.
راه های کسب درآمد استارت آپ از معرفی جاذبه های گردشگری
راه هایی که یک استارت آپ یا کسب و کار اینترنتی می تواند با استفاده از معرفی جاذبه های گردشگری تهران از آنها کسب درآمد کند متنوع هستند که در اینجا به برخی از این روش ها به صورت خلاصه اشاره می شود: در توضیح بیشتر این مطلب باید گفت که به عنوان مثال، استارت آپ خاصی می تواند در حوزه گردشگری تهران مشغول فعالیت شود و با تولید محتوا پیرامون جاذبه های گردشگری تهران در قالب یک کسب و کار اینترنتی، به فروش بلیط های اماکن دیدنی بپردازد و یا تورهای گردشگری تهران برگزار کند.
همچنین می تواند با راه اندازی یک سایت گردشگری تهران، امکان خرید کالاها یا خدمات خاص از تهران را برای افراد علاقه مند مهیا سازد.

برای داشتن یک استارتاپ موفق، تبدیل فکر به ایده ناب، جذب سرمایه و سرمایه گذاری کافیست وارد سایت پیدایش شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید.

  • peydayesh peydayesh
  • ۰
  • ۰

طبق بررسی های پیدایش ، این روزها بسیاری از مردم به دنبال کسب درآمد از طریق اینترنت فضای مجازی هستند. برخی از آنها هم قصد دارند استارتاپ خودشان را راه اندازی و توسعه دهند و چه فضایی بهتر از شروع در اینترنت؟ فضایی با صرف هزینه کمتر و بازدهی بیشتر. اما راه های کسب درآمد از اینترنت متنوع است. در این مقاله راجع به این موضوع صحبت می کنیم که راه های کسب درآمد از اینترنت چیستند و کسب درآمد از طریق اینترنت معمولا به چه صورت انجام می شود. در صورتی که افراد از آموزش کسب درآمد از اینترنت برخوردار شوند می توانند راه حل بسیاری برای یافتن شغل و منبع درآمد بیابند مخصوصا این روزها که به دلیل مسائل اقتصادی، بسیاری از افراد با عدم موفقیت در بازار کار روبه رو شده اند. کسب درآمد از طریق اینترنت، روش مرسومی بین کسانی است که فضای کار در اینترنت را به خوبی شناخته اند. راه های کسب درآمد از اینترنت، متنوع است و روش های متعددی دارد. کسب درآمد از اینترنت در بسترهای مختلفی انجام می شود. اولین نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که راه های کسب درآمد از اینترنت گرچه متنوع است اما باید مناسب ترین آن ها را انتخاب کنیم تا استارت آپ موفق تری داشته باشیم.

کسب درآمد اینترنتی چیست؟
در ابتدا قبل از اینکه به شما راه های کسب در آمد اینترنتی را معرفی کنیم، به توضیح و تعریف کسب درآمد از اینترنت می پردازیم. همانطور که همه ما می دانیم در عصری قرار داریم که اینترنت واقعا مانند مانند یک معدن طلا با ارزش است. در واقع اینترنت آنقدر در زندگی ها نقش مهمی دارد که در صورت نبود آن همه چیز بهم می ریزد. حال سوال این است ” چرا از این اینترنت که همیشه در دسترس ما است و درمان هر دردی است، نتوانیم پول دربیاوریم؟ ” در پاسخ باید گفت می شود اما نه همین سادگی!کسب درآمد از اینترنت اصول و روش های خود را دارد که ما در مقالات پیدایش به آن ها پرداخته ایم. در ادامه با مزایا کسب درآمد از اینترنت آشنا خواهیم شد؛

مزایا کسب درآمد از اینترنت
ابتدا به معرفی چند مورد از مزایا های استفاده از بستر اینترنت برای کسب درآمد می پردازیم؛

۱. در دسترس بودن در هر جایی و نداشتن محدودیت زمانی

۲. نیاز نداشتن به سرمایه زیاد

۳. رشد سریع تر کسب و کار در بازه زمانی کوتاه تر

۴. پردرآمد تر بودن از روش های سنتی

۵. عدم نیاز به داشتن مکان یا دفتر خاصی برای شروع

برای پیدا کردن یک شتابدهنده خوب یا اینکه استارتاپ چیست کافیست وارد سایت پیدایش شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید.

  • peydayesh peydayesh