با پیداش نگرانی بابت سرمایه گذار و ... بر روی استارتاپ خود نداشته باشید.

مرجعی معتبر برای تبدیل ایده ها به یک کسب و کار واقعی و ... می باشد.

با پیداش نگرانی بابت سرمایه گذار و ... بر روی استارتاپ خود نداشته باشید.

مرجعی معتبر برای تبدیل ایده ها به یک کسب و کار واقعی و ... می باشد.

۸ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

استارت آپ چیست؟
طبق واژه نامه کسب و کار (www.businessdictionary.com) در تعریف این که معنی استارت آپ چیست آمده است، مرحله اولیه از چرخه حیات یک کارآفرینی است که کارآفرین از مرحله ایده به مرحله تامین مالی حرکت می کند و ساختار مبانی کسب و کار خود را بنیان می نهد و عملیات یا اقدامات تجاری خود را آغاز می کند.
یک شرکت استارت آپی، شکل تازه ای از کسب وکار است که پاسخی به نیاز و درخواست احساس شده پیرامون کالا یا خدمتی است که از سوی بازار دریافت می شود. هدف از راه اندازی آن، رشد سریع در ارائه چیزی است که بتواند شکاف خاصی از بازار را پر کند.
فارغ از این که معنی استارتاپ چیست، هیچ پارامتر ثابتی نیز در این که چه نوع شرکتی را می توان در زمره استارتاپ ها قرار داد وجود ندارد؛ اما این اصطلاح معمولا برای شرکت های با تکنولوژی بالا که کالاهایی را تولید می کنند تا از تکنولوژی برای ارائه نوع جدیدی از کالا یا خدمت استفاده کنند اطلاق می شود.
به همین ترتیب، هیچ قانون مشخصی در رابطه با زمانی که دیگر شرکت خاصی، استارت آپ محسوب نمی شود، وجود ندارد. برخی پیشنهاد می کنند یک استارتاپ وقتی به یک حجم مشخص رسید، یا مسیرش به سمت سودآوری تکمیل شد، یا سطح بالایی از بودجه های سرمایه گذاری را دریافت کرد دیگر از مرحله استارت آپ گذشته است. برخی نیز معتقدند وقتی استارت آپ به یک شرکت و سازمان عمومی تبدیل شد یا به یک شرکت بزرگ تر پیوست دیگر از مرحله استارت آپی گذشته است.
این روزها این واژه را از زبان بسیاری از افراد درگیر کسب و کار می شنوید و شاید برایتان جالب باشد بدانید AirBnb، فیس بوک، و اوبر هم روزی یک استارت آپ محسوب می شدند.

برای کسب اطلاعات در خصوص ایده چیست یا سایر موارد مانند شتابدهنده چیست تنها کافیست وارد این سایت شوید.

منبع

  • peydayesh peydayesh
  • ۰
  • ۰

 پیدا کردن مشتری های همیشگی
برای بسیاری از کسب و کارها موفقیت به معنی مشتری های اتفاقی نیست! اینکه متقاضی یک سرویس خاص یک بار از شما چیزی بخرد و دیگر هرگز خبری از او نشود اتفاق خوشایندی نیست. برای استارتاپ ها داشتن مشتری هایی که به طور منظم از سرویس های آن ها استفاده میکنند موفقیت محسوب می شود. سایت ها در صورت کامل بودن میتوانند دلیلی برای بازگشت دوباره مشتری ها باشند.

برای کسب اطلاعات در خصوص شتابدهنده و سایر موارد این چنینی مانند سرمایه گذاری روی استارتاپ کافیست وارد سایت پیدایش شوید.

منبع

  • peydayesh peydayesh
  • ۰
  • ۰

اقدامات لازم برای بهبود وضعیت استارتاپ ها در ایران
طبق بررسی پیدایش، مواردی که در ادامه ذکر خواهیم کرد انجام آن ها برای افزایش راندمان و بهبود وضعیت اکوسیستم استارت آپ ها در ایران ضروری است؛

۱. تشویق و ترغیب کمپانی ها و شرکت ها برای افزوده شدن به گروه شتابدهنده استارتاپ ها

۲. ایجاد فضاها و واحد های حمایتی در مکان هایی مانند دانشگاها و اهدای بسته های تشویقی و حمایتی به دانشجو های خلاق و کارآفرین

۳. برطرف کردن برخی موانع و  قوانین سختگیرانه برای راه اندازی استارتاپ ها

۴. حمایت دولت از استارتاپ ها برای برنامه های افزایش اشتغال

۵. ایجاد زمینه ای برای دسترسی استارتاپ ها به حوزه بازار های مالی و سرمایه گذاری

سرمایه گذاری و پیدا کردن یک سرمایه گذار خوب امری مشکل می باشد که پیدایش آن را برای شما راحت کرده است. برای کسب اطلاعات در خصوص تجاری سازی ایده و ... تنها کافیست وارد این سایت جذاب شوید.

منبع

  • peydayesh peydayesh
  • ۰
  • ۰

برای دنبال کردن اخبار استارتاپ از کجا باید شروع کنیم؟
کسانی که تعریف استارتاپ نوپا را در یک منطقه ای آغاز می کنند، در واقع یک فرهنگ یا ذهینیت جدید از ایده ها را برای حل نقاط بحرانی موجود به وجود می آورند.
اگر چه قوانین سخت و سریع در تعریف استارتاپ وجود ندارد، زیرا درآمد، سود و تعداد اشتغال ایجاد شده به شدت بین شرکت ها و صنایع تغییر می کنند، اما همیشه سعی شده است که فضا هایی را برای کارآفرینان و کارمندان در جهت تعریف استارتاپ ها مشخص شود تا در ادامه مسیر با مشکلات کمتری رو به رو بشوند.
هدف بنیان گذاران از تعریف استارتاپشان، باید چیزی باشد که کاربران آن را دوست داشته باشند. اگر آنان این را در نظر گرفته و در تمامی مراحل این کار را انجام بدهند، آن وقت به راحتی می توانند افراد بیشتری را جذب استارتاپشان کند.
همه استارتاپ های موفق در ابتدا با یک محصول یا خدمت آغاز شده اند که کاربران آن را دوست داشته اند و به دیگران نیز پیشنهاد کرده اند، با مطالعه اخبار استارتاپ نیز میتوانیم با تعداد بیشتری از گذشته و حال استارتاپ ها آشنا شویم.
بنابراین برای راه اندازی یک استارتاپ در مرحله اول باید نیاز و آسودگی مصرف کنندگان در نظر گرفته شود و تمام برنامه ریزی ها بر این قاعده استوار گردد. اما اگر برخلاف آنچه در پیدایش گفته شد سلیقه مصرف کنندگان نادیده گرفته شود و می توان گفت آن استارتاپ به زودی با شکست مواجه می شود .

برای دانستن استارت آپ چیست یا راه های ایده پردازی تنها کافیست وارد سایت پیدایش شوید.

منبع

  • peydayesh peydayesh
  • ۰
  • ۰

استارتاپ ویکند در واقع یک کارگاه تجربی و آموزشی است که در آن افراد زیادی با ایده های مختلف و با زمینه فعالیت های طراحی گرافیک، آشنایان با علم بازاریابی، مهندسین فنی و آشنا با علوم فناوری و برنامه نویسی، مدیران تجاری و یا کارآفرینان شرکت می کنند. گروه های دیگری نیز آنجا وجود دارند که با اخذ مجوزهای لازم از مراجع قانونی دولتی به جهت سازماندهی و مدیریت استارتاپ ویکند می پردازند. همچنین افراد یا تیم هایی که در استارتاپ ویکند ثبت نام کرده اند و به مسابقه می پردازند، تحت هیچ شرایطی نباید جزو افراد سازمانی و یا داوران باشند.

ایده ها در استارتاپ ویکند از کجا می آیند؟
استارتاپ ویکند ها همان طور از نامشان پیداست در پایان هفته که روزهای تعطیل می باشند ( در ایران روزهای چهارشنبه تا جمعه و در کشورهای خارج از ایران در روزهای جمعه تا یکشنبه ) برگزار می شوند. طبق بررسی پیدایش ، داستان استارتاپ ویکند از این قرار است که به افراد مشتاق و حاضر حدود ۵۴ ساعت زمان می دهند تا استعدادهای خود را به نمایش بگذارند. در ابتدای روز اول به هر فردی که دارای ایده باشد سه دقیقه زمان می دهند تا طرح خود را توضیح بدهد. پس از ارائه تمام ایده ها، ۱۰ طرح یا مدل برتر توسط خود شرکت کنندگان و داوران انتخاب می شود. سپس افراد شرکت کننده دیگر شامل بازاریابان، برنامه نویسان و گرافیست ها به تشکیل تیم جهت اجریی نمودن ایده می پردازند و برای هر تیم یک مدیر با تجربه پیاده سازی استارتاپ، به جهت آموزش در نظر گرفته می شود.

برای کسب اطلاعات در خصوص شتاب دهنده یا قرارداد سرمایه گذاری کافیست وارد سایت پیدایش شوید.

منبع

  • peydayesh peydayesh
  • ۰
  • ۰

۳ استارتاپ موفق در جهان که بدون سرمایه اولیه شروع کرده اند؛
۱. استارتاپ Basecamp 

آغاز کار با یک برنامه مبتبی بر وب

۲. استارتاپ MailChimp 

آغاز کار با انجام پروژه های جانبی اما در حال حاظر به یکی از پلتفرم های اتوماسیون بازاریابی جهانی تبدیل شده است.

۳. استارتاپ  Braintree 

آغاز کار با یک پلتفرم پرداختی

برای کسب اطلاعات در خصوص سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا شتاب دهنده کافیست وارد سایت پیدایش شوید.

منبع

  • peydayesh peydayesh
  • ۰
  • ۰

هدف اصلی از داشتن شغل، کسب درآمد است اما یافتن یک شغل خوب یا استارتاپ مناسب با درآمد مناسب هواره یکی از بزرگ ترین چالش هایی است که در طول زندگی هر فردی برای وی رخ می دهد. گاهی یافتن یک شغل مناسب آن قدر سخت می شود که موجب ناامیدی و افسردگی می گردد. گاهی هم درآمد کسب شده از یک شغل آن قدر پایین است که نیاز به یک شغل دوم به شدت احساس می شود.
در این بین ظهور نوعی از مشاغل تحت عنوان استارتاپ ها (Startup) توجه افراد جویای کار را به خود جلب کرده است. استارتاپ ها هم می توانند به عنوان یک شغل پر درآمد و اصلی مورد استفاده قرار گیرند و هم ممکن است به دید شغل دوم به آن ها نگاه شود. در ابتدا بهتر است بدانیم که استارتاپ چیست. استارتاپ ها در واقع نوعی از کسب و کارها هستند که بر پایه تفکرات نو، خلاقیت و کارآفرینی ایجاد شده اند تا روش های جدیدی برای برطرف کردن برخی نیازهایی که راه حل مشخص ندارند همراه با ایده های ناب و شتاب دهنده های خوب ارائه دهند.
اما آیا می توان به استارتاپ به عنوان یک شفل مناسب نگاه کرد؟ آیا آن ها در دسته مشاغل پر درآمد قرار می گیرند؟ آیا می توان با استارتاپ زندگی را گذراند؟ قبل از پاسخ به این سوال باید بدانید که یک استارت آپ موفق مانند تمام مشاغل دیگر تضمین شده نیست و به چیزهای زیادی بستگی دارد. اما نمونه های بسیاری در دنیا و حتی کشور خودمان وجود دارد که نشان می دهد که می توان روی استارتاپ ها به عنوان مشاغل پر درآمد حساب کرد.

دریافت کد تخفیف ایسمینار از طریق سایت پیدایش 

منبع

  • peydayesh peydayesh
  • ۰
  • ۰

 کار کردن در استارتاپ ها ارزشمندتر از حقوق و مزایا استاستارتاپ ها در واقع نوعی از کسب و کار بر اساس خلاقیت و ایده های نوین هستند که برای رسیدن به اهدافشان به کار گروهی و تفکر جمعی تکیه می کنند. کار کردن در استارتاپ ها جذابیت های خاص خود را دارد و فضای حاکم بر آن ها متفاوت از سایر مشاغل می باشد. تجربه کار در فضایی دوستانه، در کنار افرادی مثل خودتان می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. استارتاپ ها شکل تازه ای از نحوه اداره کارها، رابطه بین اعضا و سلسله مراتب ارائه کرده اند که این امر یکی از مهمترین دلایل افزایش میزان علاقه مندی به ایجاد این نوع مشاغل می باشد. اما به راستی چه چیزی است که کار کردن در استارتاپ ها را تا این حد متمایز و هیجان انگیز می کند؟ په چیزی سبب رونق بازار کار این دست از مشاغل شده است؟در این مقاله سعی بر این است که پاسخ این پرسش ها برای شما آشکار شود:

۱- در استارتاپ، شما از انعطاف پذیری کارتان لذت می برید

از آنجا که استارتاپ ها غالبا توانایی پرداخت حقوق ها و تسهیلات بالایی در مقایسه با آنچه که در شرکت های بزرگ اتفاق می افتد را ندارند، تلاش می کنند که محیط منعطف تری را برای کارکنان خود از روش های مختلف مانند شتاب دهنده ها و ... فراهم کنند. این امر می تواند با ایجاد فضایی مناسب برای کار گروهی یا استفاده از قابلیت های کارکنان به منظور اداره کارها از جایی به غیر از محل شرکت (دورکاری) تحقق یابد. باید بدانید در استارتاپ ها به کارکنان خود آزادی بیشتری می دهند، به این معنی که موقعیت گروه کارکنان از لحاظ مکانی می تواند فارغ از هرگونه قید و شرطی باشد و همکاری ها و هماهنگی های لازم به کمک دستگاه های ارتباطی و ابزاری نظیر تماس تصویری و یا به اشتراک گذاری صفحه نمایش صورت پذرید.

۲- کارکردن در استارتاپ، رزومه شما را قوی تر می کند

برخلاف سایر کسب و کارها، تاثیری که شما بر روند پیشبرد اهداف استارتاپ دارید کاملا محسوس است. کارفرمایان به خوبی می دانند که کار در استارتاپ نیاز به هوش و ذکاوت خاصی دارد. این امر سبب می شود که شما همیشه یک قدم از افرادی که توانایی های مشابه با شما را دارند جلوتر باشید. به یاد داشته باشید که این ذهنیت درباره استارتاپی ها وجود دارد که آن ها افرای خلاق، باهوش و صاحب ایده هستند. این امر سبب می شود که اگر زمانی تصمیم به تغییر شغل گرفتید، نکته بسیار روشن و اغواکننده ای در رزومه کاری شما وجود داشته باشد.

۳- استارتاپ، درهای جدیدی را به روی شما می گشاید

کسب اطلاعات ارزشمند در قالب راه اندازی کسب و کاری جدید، شامل تقسیم سرمایه، بزرگ یا کوچک شدن گروه، اداره کار با توجه به اولویت ها و منابع، افق های جدیدی را برای شما آشکار می کند. کار در استارتاپ، مهارت های مدیریتی شما رو پرورش می دهد و شمار را بیش از هر کار دیگری در روند کسب و کار درگیر می کند. علاوه بر این، کار کردن در استارتاپ سبب بزرگتر شدن شبکه ارتباطی شما شده و موجب می شود که با افرد بیشتری در ارتباط باشید که می توانند در هنگام نیاز شما را راهنمایی و یا حتی در سرمایه گذاری به شما کمک کنند. این ارتباطات می توانند موجب شکل گیری هسته های اساسی برای آغاز کاری بزرگتر گردند.

برای کسب اطلاعات در خصوص ارزش گذاری استارتاپ یا ایده های خلاقانه و ... کافیست وارد سایت پیدایش شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب از پیدایش کافیست اینجا کلیک کنید.

 

  • peydayesh peydayesh